۱۳۸۷ تیر ۲۱, جمعه

امید

همیشه این موضوع که چطوری می شه هم رفت پیشه بودا و دعا کرد و حاجت گرفت وهم رفت خونه خدا در مکه و جواب دعاها رو گرفت برام جای سوال داشت.برخی می گن آخه <<مقصود تویی کعبه و بت خانه بهانست>> اما شاید این نباشه بین کعبه و بت خاته کیلومترها راه هست. هر کدوم از اونها دیگری رو به صورت صد در صدی نفی می کنن.

علمای کعبه و بت خانه به اینجای کار که می رسن

یک سریشون می گن خب اگر تا حالا اسم کعبه به گوشت نخورده و نمی دونی چی بوده عیبی نداره شاید کعبه ما برات یه کاری بکنه اما اگر شنیدی و باز تو بت خانه موندی دیگه محاله ممکنه که کعبه ما یه نگاه چپ هم بهت بندازه

ولی مثل اینکه نع هنوز قانع نشدم بارها وبارها بت خانه ایهایی رو دیدم که کعبه خیلی تحویلشون می گیره از همه نظر چه مادی چه معنوی همینطور اهله کعبه ای رو دیدم که بت خانه خیلی تحویلشون می گیره یعنی انگار به هر کدوم که نگاه می کنی هر دو تاشون دارن راست می گن و اون تبصره ماده ایی هم که گذاشتن اثر نداشته .

پس قضیه چیه؟ کدوم یکی داره راست می گه؟

در اینجا مخیله ما یاری می کنه و می گه امید رمز موفقیت کعبه و بت خانه ست.

اینها فرقی با هم ندارن فقط کافیه ایمان داشته باشی به هر کدوم که خوشت اومد .ایمان کار خودش رو می کنه. چون تو ایمان داری که یک روزی موفقیت به سراغت میاد همیشه در کمین موقعیت پیش می شینی و برای موقعیتهای پیش اومده تلاش می کنی اینجوریه که به موفقیت می رسی.

دوستی داشتم که می گفت صوفیان اعتقاد دارند شما حتی اگر می توانی به یک سنگ اعتقاد بیار اما اعتقاد و ایمان کامل بیاور همین کافیست.

همینطور ضرب المثل معروف <<از تو حرکت از خدا برکت>> هم این رو به نحوی دیگربیان می کند. یعنی شما یقین بیاور که خدا برکت می ده پس فقط با همون میزان ایمان حرکتهای درست انجام بده و اینجوری به جواب دعاهات می رسی

شاید بعضی ها فکر کنن پس همه خداهایی که در این جهان مردم بهشون اعتقاد دارند تماما ساخته فکر بشر و نیاز به این امید بوده که این خدا رو ساخته اما در واقع اساسا خدایی وجود نداره .

اما من فکر می کنم نع چون باز هم همون مخیله می گه اگر می تونی یک دلیل دیگه به جزء خدا برای این هستی بیاور و اگر توش موندی بدون که آقای کوپر می گه <<علم آنچیزیست که نتوانیم در آزمایشگاه آن را رد کنیم نه اثبات>>

خب اگر نفهمیدین آخرش چی شد .می گم که نظر من فقط اینه که هر کس در این دنیا امید داشته باشه و حرکات درست انجام بده برندست. این قانون رو همون کسی نوشته که قانون جاذبه رو ساخته . حالا می خوای بری کعبه می خوای برو بت خانه یا اصلا پیش هیج کدوم نرو<< فقط امیدت رو از دست نده>>.

۱ نظر:

سینا گفت...

سلام ، مطلب جالبی بود ! موافقم
تو این دنیایی که هیچ اتفاقی قرار نیست با تضمین و قطعیت بیافته چه بهتر که حداقل آدم تا اونجایی که دیگه مرز حماقت رو نشکسته به دنیا و اتفاقهاش به دیده ی امیدوارانه و مثبت نگاه کنه
دنیایی که برای درک شدن باید از فیلتر وجودی خودمون عبور کنه حالا چه حالی میده که چشمها رو شست!
مرسی