۱۳۸۷ تیر ۲۷, پنجشنبه

گفتگو با خدا


گفتگو با خدا اسم کتابیه که خیلی وقت پیش خریدم اما بخاطر دانشگاه و مشغله های دیگه نتونستم تمومش کنم .اما حالا با اومدن تابستون یک وقت فراغتی پیدا شده برای این کار واقعا کتاب جالبیه در ضمن اینکه به بسیاری از سوالهای ریز و درشت و پایه ای من جواب می ده . احساس شاد بودن تو زندگی روزانه رو هم بهم می ده .نویسنده کتاب آقای "نیل دونالد والش" ادعا می کنه که مطالب رو از خدا زمانی که نوشتن یه نامه پر از اعتراض برای خدا رو آغاز کرده گرفته.به صورتی که اون سوالاتی رو می نوشته و خدا دست اون رو به صورت غیر ارادی برای نوشتن پاسخ هدایت می کرده(البته به نظرم اینجاش رو یک کم اغراق کرده)

کتاب در مورد همه چیز بحثرمی کنه از خلقت جهان گرفته تا دلایل خدا برای این کار تا گناه و احساس گناه و پول و جنگ و صلح و ... در مورد همه اینها به گونه جالبی بحث می کنه (مثل یک دیالوگ) نکته مهم و محوری توی این کتاب اینه که جواب هایی روکه خدا می ده اون چیزهایی نیست که تا حالا شنیدیم.خدا رو بسیار بسیار نزدیک تر از اون چیزی که تا حالا تصورش رو می کردیم نشون می ده.

مثلا در مورد دعا کردن می گه لازم نیست که هر روز برای چیزهایی که نیاز داری دعا کنی فقط کافیه که تشکر کنی.(این روش رو خودم امتحان کردم و جواب داده)

راستی می دونستید این "یکی بود یکی نبودی"که ما همیشه اول قصه هامون می گیم یه مفهوم فلسفیه؟(در این مورد شاید تو پست های بعدی نوشتم)!

نکته دیگری که باید بهش اشاره کنم اینه که مفاهیم فلسفی بسیار عمیق فلسفی تو این کتاب به زباتی کاملا ساده و روان بیان شده واصلا خبری از اون کلمات قلمبه سلمبه نیست. خلاصه من که خیلی با هاش حال کردم . یعنی یه چیزی بیشتر از حال اصلا دید من رو تا حد زیادی نسبت به جهان تغییر داد.

هر چند که نقدهایی هم بهش دارم که باشه برای بعد. شاید سالهای بعد ولی به عنوان یک دوست خوندنش رو به شما پیشنهاد می کنم.



هیچ نظری موجود نیست: